Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(163)
Forma i typ
Książki
(154)
Publikacje dydaktyczne
(88)
Publikacje fachowe
(64)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje naukowe
(15)
Proza
(11)
Druki ulotne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Gry i zabawki
(2)
Muzyka
(2)
Pliki i bazy danych
(2)
Poezja
(2)
Programy komputerowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(190)
wypożyczone
(46)
nieokreślona
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(50)
Tarnów multimedia
(7)
Tarnów czytelnia
(13)
Bochnia wypożyczalnia
(62)
Bochnia multimedia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(31)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(73)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(13)
Krukowska Małgorzata
(12)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(11)
Okuniewski Juliusz
(10)
Naprawa Renata
(8)
Tanajewska Alicja
(8)
Tońska-Szyfelbein Anna
(6)
Domagała Aneta
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Bednarz Marzena
(4)
Bladowska Joanna
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Kluczkowska Karolina
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Ludkiewicz Eliza
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Miłosz Angelika
(4)
Okoniewska Małgorzata
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(4)
Baker Jed
(3)
Busz Anna
(3)
Hénault Isabelle (1973- )
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Święcicka Ewa
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Attwood Tony
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Borkowska Maria (pediatra)
(2)
Bullock Claire
(2)
Griffin Simone
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(2)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(2)
Knapp Julie
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Mach Cecylia
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Melillo Robert
(2)
Moran Paddy-Joe
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Sandler Dianne
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Trusiewicz Marlena
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Voss Angie
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Amann Amber
(1)
Ambroziak Agnieszka
(1)
Anders Marta
(1)
Atwood Tony
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bidzan-Bluma Ilona
(1)
Blok Beata
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borowska-Kociemba Agniszka
(1)
Bowers Keri
(1)
Brown Stephen W
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Buda Magdalena
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chojnacka Anna (1979- )
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elzbieta
(1)
Conteur Ann Le
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Częścik Józef (1955- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Dudek Sandra
(1)
Duffy D'Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Golińska Paulina (psycholog)
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gut Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(47)
2010 - 2019
(115)
Okres powstania dzieła
2001-
(152)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(155)
nieokreślony (s.l.)
(8)
Język
polski
(153)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(59)
Nauczyciele
(39)
Dzieci
(36)
Szkoły podstawowe
(34)
Terapeuci zajęciowi
(34)
Logopedzi
(27)
0-5 lat
(26)
Szkoły specjalne
(24)
6-8 lat
(22)
Przedszkola
(18)
Pedagodzy specjalni
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Pedagodzy
(10)
9-13 lat
(9)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Psychoterapeuci
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Klasa 1.
(6)
Klasa 2.
(6)
Klasa 3.
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
Klasa 4.
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dorośli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Temat
Dziecko autystyczne
(32)
Autyzm
(23)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(19)
Kompetencje społeczne
(16)
Język polski
(13)
Nauczanie
(13)
Wymowa
(13)
Czytanie
(12)
Korekcja mowy
(12)
Uczucia
(12)
Dzieci
(11)
Integracja sensoryczna
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Pisanie
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(8)
Osoby z autyzmem
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Spółgłoski
(7)
Bajkoterapia
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Logopedia
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie
(6)
Arytmetyka
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Leczenie
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Nauka czytania
(5)
Pamięć
(5)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Zaburzenia autystyczne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Afazja
(4)
Agresywność
(4)
Gniew
(4)
Grafomotoryka
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Metody nauczania
(4)
Spostrzeganie
(4)
Słuch
(4)
Terapia zabawą
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie
(4)
Zmysły
(4)
Życie codzienne
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dojrzałość emocjonalna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Lęk
(3)
Motoryka mała
(3)
Nauka pisania
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pisownia
(3)
Postawy
(3)
Praca
(3)
Samodzielność
(3)
Seksualność
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czytanie globalne
(2)
Dotyk
(2)
Dyzartria
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Grywalizacja
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kończyna górna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odruchy
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(47)
Ćwiczenia i zadania
(40)
Materiały pomocnicze
(30)
Karty pracy ucznia
(19)
Podręcznik
(15)
Opracowanie
(14)
Opowiadania i nowele
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Tablica demonstracyjna
(6)
Broszura
(3)
Monografia
(3)
Poradniki [Typ publikacji]
(3)
Program nauczania
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry w karty
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(114)
Psychologia
(38)
Medycyna i zdrowie
(27)
Językoznawstwo
(19)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Hobby i czas wolny
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ortograficzne gry karciane Ó i U : dla uczniów klas IV-VIII / Agnieszka Ambroziak. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, copyright 2019. - Pudełko (112 kart) ; 10 cm + Instrukcja : 16 stron : 21 cm + Punktacja : 21 cm.
Karty służą opanowaniu reguł ortografii języka polskiego i poprawnej pisowni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 309 (1 egz.)
Bochnia multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Kto posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w publikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalszego otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 383 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 488 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 270 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 630 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także – co najważniejsze – uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. […] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów”. Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 950 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty pracy na koncentrację : edukacja wczesnoszkolna / [Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - Teka (broszura, 100 kart tablic) : ilustracje ; 30 cm.
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację Koncentracja to umiejętność, którą powinien posiadać każdy uczeń. Bez niej żadne dziecko nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w lekcjach. Ważne jest więc, aby wszyscy uczniowie, a szczególnie ci, którzy mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W większości opierają się na materiale obrazkowym (w kilku ćwiczeniach również na materiale literowym i wyrazowym). Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 510 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla uczniów klas 7-8. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną, pamięć i logiczne myślenie. Polecenia dobrane są tak, aby podtrzymywać zainteresowanie ucznia. Zadania polegają między innymi na wyszukiwaniu różnic, uzupełnianiu brakujących elementów, dobieraniu par, przerysowywaniu figur w określony sposób i rozwiązywaniu łamigłówek logicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 496 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Piłki :czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska ; [ilustracje Dawid Żabiński]. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - Teka (broszura: 11 stron, skoroszyt: 15 stron, [5] kart tablic luzem) : ilustracje ; 30 cm. + 6 pasków rzepowych.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Piłki to kolejna (po W deszczu i w słońcu oraz Antosiu na zielonej łące) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 378 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych. Główna część publikacji jest przygotowana do powielania i składa się z opisu 10 sesji podstawowych oraz 13 sesji uzupełniających, które obejmują takie tematy, jak powitania, emocje, wyraz twarzy i umiejętności konwersacyjne. W każdej sesji przedstawiono określone cele i rezultaty, wyjaśnienie ich znaczenia, szczegółowe instrukcje krok po kroku przeznaczone dla osób prowadzących grupę oraz ulotki dla rodziców i nauczycieli. Kompletny i praktyczny program treningu umiejętności społecznych stanowi przydatny materiał dla psychologów, nauczycieli, rodziców oraz pozostałych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 227 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 954 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia dla praktyków)
Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne – procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia – system znaków i reguł o charakterze gramatycznym – za sprawą których będzie posługiwało się mową. Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC. Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC – augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 647 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 462 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Czytanko-miganka dla dzieci niemówiących to zbiór ponad stu pięćdziesięciu kart pracy ułatwiający dzieciom niemówiącym, a także dzieciom z trudnościami w komunikowaniu naukę czytania z wykorzystaniem znaków Polskiego Języka Migowego oraz elementów czytania globalnego. W skład zestawu wchodzi również gra memory do samodzielnego wycięcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 379 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 022 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 886 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej